Forum Siewcy Wiatru Strona Główna
Autor Wiadomość
<    Raidy   ~   TAKTYKI NA BOSOW !!!
Grimgour
PostWysłany: Sob 12:03, 14 Lip 2007 



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Tu będą zamieszczane taktyki na bosow, co trzeba robic kto kogo leczi itp. czytajcie to zanim pojdziecie na raid!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grimgour
PostWysłany: Sob 13:20, 14 Lip 2007 



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


(Karazhan) Attumen the Huntsman (pierwszy bos)
Typ: Undead
PŻ: 350k

Ataki i Umiejętnosci:
Faza 1:

Attumen
* Atak melee: Zadaje 1600 - 2100 obrażeń
* Shadow Cleave: Cleave za około 4k
* Mount Up: Kiedy Midnight (koń) ma 25% Attumen wsiadzie na niego. Lista aggro zostaje wyczyszczona a Attumen całkowicie się uleczy (rozpoczyna fazę druga).

Faza 2:

Attumen:
* Atak melee: Zadaje 1600 - 3300 obrażeń
* Shadow Cleave: Cleave za około 4k
* Charge: Wywraca wybrany cel.

Strategia:
[F1]
Przed faza 1 OT - off tank ma czas na zlapanie aggro na Midnight. Po chwili pojawia się Attumen (koń powinień mieć juz jakies 95%). Zajmuje sie nim nasz MT - main tank. Odsuwa go od raidu bo wali cleavem za 4k. Gdy zjedziemy Midnight do 25% Attumen wsiadzie na konia i zacznie się faza druga.
[F2]
Aggro resetuje się w momencie gdy Attumen wsiada na konia, więc dajemy MT chwile na wygenerowanie threata (misdirection rulez). Boss nadal używa Cleave'a więc musi zostać odpowiednio ustawiony. Poza tym uważamy na losowe szarże (potki i bandaże, HSki wskazane).

W tej walce badzo ważne jest aggro, więc wskazane jest posiadanie KTMa lub nowszej wersji OMENa (jest lepszy) . To jest prosta walka i ma na celu sprawdzić czy mamy odpowiedni gear by zaczynać te instancje. Poza tym to po prostu worek z lootem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grimgour
PostWysłany: Sob 13:40, 14 Lip 2007 



Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Moroes (drugi bos)

Moroes <Zarzadca wieży> undeadzki rogue, boss w Karazhan. Moroesa wspomagaja cztery lvl70+ undead addy. Addy sa losowo wybierane z 6 możliwych.

Typ: Undead
PŻ: Około 800k - 900k.

Ataki i Umiejętnosci:
o Atak melee: ??
o Vanish: Znika, ale nie czysci listy aggro.
o Garrote: Kiedy pojawia się po vanishu, używa na kims garrote, które zadaje 1000dmg/3sec przez 5 minut. Można to zdjsc przez: Divine Shield, Ice Block lub smierć. Po założeniu garrote wraca do gracza z największym aggro przed vanishem.
o Blind: Czasami oslepia gracza z najwyzszym po MT aggro
o Gouge: Używa gouge na celu z największym aggro. Atakuje 2 cel ze swojej listy aggro.
o Enrage: Na 30% Moroes wchodzi w enrage, nie jest uspokajalny w żaden możliwy sposób.

Addy
Oto addy i ich umiejętnosci razem z proponowans kolejnoscia zabijania ich:

Nazwa: Skill: Klasa:
Lady Catriona Von'Indi Holy Priest
Lord Robin Daris Mortal Strike Warrior
Baroness Dorothea Milstipe Shadow Priest
Lady Keira Berrybuck Holy Paladin
Baron Rafe Dreuger Retribution Paladin
Lord Crispin Ference Protection Warrior


Strategia:

Pull powinień zostać wykonany przez main tanków po prostu przez wbiegnięcie na platforme i zebranie Moreosa wraz z addami.

Jak najwięcej addów powinno być CCowanych (priestowskie shackle, hunterskie freezing trap,paladynski fear ). Pozostałe, niekontrolowane Addy powinny być tankowane i zabite (najlepiej zabić 2-3 addy a reszte pozostawić w CC). Holy priestka powinna zostać zabita jako pierwsza, a warrkowie najlepiej jak zostana w shackle, jako że sa bardzo trudni do zabicia.

Dwoch tankow będzie się zajmowalo Moroesem. Jeden z nich powinien budować aggro zarówno na bossie jak i niekontrolowanych addach. Addy musza zostać szybko zabite, dzięki czemu raid bedzie mógł się skoncentrować na głownym bossie. OT powinien stale być drugi na aggro liscie bossa, przez co po gouge'u boss automatycznie skieruje się ku niemu. Jeżeli OT dostanie blind a MT gouge, boss prawdopodobnie pobiegnie w strone healerów.

CC jest niezwykle ważne podczas tej walki. Jeżeli pozwoli się Addom biegać wolno, sa w stanie jednym uderzeniem zabić noszšcych szaty lub leczyć bossa. Rekomenduje się, żeby shackle było rzucane co mniej więcej 5 sek(proponuje 2x Gheal i shackle) . Jeżeli add uwolni się, tank powinien go natychmiast tauntnać, ale nie atakować żeby nie wybić go z prawdopodobnie castowanego już CC.

Shadow fiend czy pety powinny być używane ostroznie, żeby nie wybić addow z CC.

Utrzymujemy DPS na Moroesie i healujemy Garrote'owanych (strata nawet jednej osoby może być rażaca, Hoty powinny byc utzymywane na osobach z garrota - renew, regrow itp)
Po zabiciu bossa jego addy nie znikna i trzeba będzie je wybić

WAŻNE: Potyczka może być resetowana przez opuszczenie pomieszczenia, w którym znadjuje sie boss (jak na Venoxisie)

WAŻNE: Niewrażliwy na szarżę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baldur
PostWysłany: Pon 11:03, 30 Lip 2007 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


zamieszczam tu bardzo dobry film z rozwalenim kuratora Jezyk [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baldur
PostWysłany: Pon 15:01, 27 Sie 2007 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


hade of Aran

umiejetnosci:

a) Frostbolt - 3 sec cast, 4400dmg
b) Fireball - 3 sec cast, 4400dmg
c) Arcane Missiles - 5 sec channeled, 1500 dmg/s kazdy z pociskow
d) Chains of Ice - 10 sec shackle, DISPELL!
e) Conflagration - 8000dmg przez 10sec + stun
f) Slow - przed kazdym super AOE Aran przyciaga do siebie osoby i je
spowolnia, DISPELL!

super umiejetnosci:P:

a) Flame Wreath - 5 sec cast, nieprzerywalny, otacza osoby plonacym
okregiem, jakikolwiek ruch z lub do tego okregu = WIPE (po prostu nie
ruszac sie:)

b) AoE Counterspell - 10 yard radius AoE silence, szczegolnei
niebezpieczne w polaczeniu z blizzardem

c) Blizzard - 1700 damage per second, blizzard zasloni pol pokoju
(przed pojawieniem sie calej sciany blizzarda spadnie JEDEN POJEDYNCZY
SOPEL), porusza sie powoli robiac pelny obrot - 360 stopni, dodatkowo
blizzard spowalnia osoby ktore objal zasiegiem,

d) Magnetic Pull / Super Arcane Explosion - Aran przyciagnie
wszystkich do siebie i zacznie castowac AOE, trzeba jak najszybciej
uciec pod sciane (DISPELL "drzewka" i ewentualnie osob majacych
problemy z szybka orientacja w terenie),

Warto na poczatku podzielic pomiedzy osoby kto, ktory czar przerywa. (
u nas MT+rogue - frostbolt, warrior dps, shaman, mage - fireball,
aczkolwiek pozniej to i tak sie miesza, wiec najwazniejszym jest
przerywanie tych dwoch czarow i pozwolenie na spokojny casting arcane
missiles).
Zaczynamy walke, nikt nie patrzy na jakiekolwiek agro, kazdy jedzie
max dps. Przy AOE arcane wszyscy pod sciany, przy flame wrath wszyscy
stop (oczywiscie jest czas dla melee na podbiegniecie do arana), przy
blizzardzie jedna obrotna osoba (zmarkowana i widoczna dla reszty)
szuka pierwszego sopla (u nas hunter) i odpowiednio ustawia grupe.
Jesli nikt nie zauwazy sopla warto podejsc blizej Arana (bedzie mniej
do biegania). Uciekajac przed blizzardem biegniemy DO ARANA i dalej w
bezpieczne miejsce (niekoniecznie po prostej i na bank nie pod sama
sciane:P). Leczyc osoby z conflagration i dispelowac shackle.
Przy 40% Aran przywoluje 4 elementale wody (banish, fear, etc.) U nas
zajmowali sie tym MT (concusion blow, taunt, fear) i lock (banish,
fear) + dodatkowo wspomagali nas inni aby zachowac w miare stabilny
CC. Po 90sec elementale znikaja. Warto pamietac, ze caly czas
podstawowym zadaniem jest unikanie specjalnych skilli arana (blizzard,
flame wrath, aoe), a dopiero pozniej zabawa z elementalami. Jesli
macie shamana Bloodlust wskazany bardzo.
Kiedy Aranowi zabraknie many, zamieni wszystkich w owce (combo
elementale + owce moze byc zabojcze). Nastepnie zacznie castowac super
pyroblast - 8500 dmg. Wszyscy w raidzie powinni miec okolo 9.000 hp,
zaraz po pyro uzycie HSa czy potionki jest kluczowe. Zaraz po pyro
Aran zacznie dalej castowac swoje czary (jak naszybszy interupt).
Jesli przejdziecie faze owieczek i faze elementali (min 6 osob
zyjacych), jestescie bezpieczni, a kill jest wasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baldur
PostWysłany: Pon 15:04, 27 Sie 2007 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


the cruator
umiejetnosci bossa:
a) odporny na arcane
b) co jakis czas przywoluje 1 adda (Arcane Flare), add pocina AOE
arcane dmg 10yd za okolo 500-900 dmg
c) keidy skonczy mu sie mana, wchodzi w Evocation, przez 20sec zbiera
200% obrazen
d) arcane bolt (4000-5500 arcane dmg) na osobe druga w agro (warlock
ftw!Razz)
e) na 15% wchodzi w enrage i przestaje summonowac addy

Sama walka jest w miare prosta. Tank przy bossie odwroconym do raidu,
reszta osob ustawiona w polkolu wokol bossa (na zmiane healer+dmg).
Melee dps bez przypisanej pozycji wyjsciowej. Glownym priorytetem sa
przywolywane addy. Przy dobrym dpsie bedzie jeszcze mozliwosc zadania
dmg Curatorowi, zanim pojawi sie kolejny add. Wazne jest trzymanie
dotow na Curatorze, co w praktyce winduje warlocka na drugie miejsce w
aggro i to on bedzie dostawal arcane bolt caly czas (arcane ressist
gear BARDZO polecany). A wiec doty, add, boss, add, boss i tak w kolko
do momentu kiedy jego mana siegnie 10%. Warto wtedy dac znac na TSie,
ze zaraz evocation (podczas evo Curator nie przywoluje addow). Podczas
samego evocation nasze melee (warrior dps i rogue) zajeli sie ostatnim
addem (tym przywolanym z tych 10% many), natomiast caly raid powinien
sie skupic na Curatorze.
Cala sekwencje powtarzac do upadlego (z naszego doswiadczenia wynika,
ze 3 evo to jest max, w tym czasie Curator powinien miec juz wlasnie
okolo 15% zycia).
Walka nie jest skomplikowana, raczej testuje dmg calego raidu.

do zapamietania:
- przywolywany add (to glowny priorytet, bija wszyscy poza healem i
tankiem)
- doty + arcane ressist gear na locku
- podczas evocation melee wykancza ostatniego adda, reszta bije tylko
w Curatora
- po wejsciu w enrage (15% zycia) Curator juz jest praktycznie Wasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baldur
PostWysłany: Pon 15:06, 27 Sie 2007 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Prince Malchezaar

a) Summon Infernal - Co 45 sec Prince przywoluje infernala, ktore
uderzaja w ziemie i zaczynaja robic wokol siebie aoe (cos jak geddon),
nie stac w obszarze AOE Smile
b) Enfeeble - 5 osob z najwyzszym agro bedzie mialo zredukowane zycie
do 1hp, czas trwania 7sec, nie warto leczyc takich osob, musza one po
prostu utrzymac dystansc 30 yardow od Malchezaara (melee!), nei
dotyczy MT
c) Shadow Nova - 3000dmg+knockback, castuje zaraz po enfeeble, jesli
melee nie odsunie sie na czas - nie zyje
d) Shadow Word: Pain - dispell

Cala walka jest 3-fazowa.

A) shadow nova, infernale, enfeeble, shadow word pain, do 60%
B) shadow nova, infernale, enfeeble, zwieksza dps na tanku (BAAARDZO
zwieksza:P), zaklada sunder armor, oraz uzywa cleave, do 30%
c) shadow nova, infernale (wieksza czestotliwosc), shadow word pain,
dodatkowo jego bronie zaczynaja wirowac po calym raidzie zadajac dps
(w miare latwe do wyleczenia)

Walka polega glownie na pozycjonowaniu Malchezaara i szybkim dmg.
Oczywiscie melee musi uwazac na combo enfeeble+shadow nova (range dps
moze stac poza zasiegiem shadow novy). W 3 fazie melee musi bardziej
wyczuc shadow nove, heal przez cala walke idzie praktycznie glownie na
tanka (poza momentami 3 fazy, kiedy bronie Malchezaara lataja po
radzie).

Walka dosc stabilna, w porownaniu do Arana "bulka z maslem", no chyba,
ze infernale zaczna cyrkowac i spawnowac sie w dziwnych miejsach:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baldur
PostWysłany: Pon 15:07, 27 Sie 2007 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Netherspite

a) Nether Burn: Aura type spell, 1200 shadow dmg przez 5 sec
b) Void Zone: spawnuje spoty, z ktorych trzeba uciekac, jesli akruat
odpowiadasz za portal, przesuwasz sie do przodu lub do tylu (NIGDY W
BOK!)

Walka zlozona z dwoch faz.

A) faza portali

Netherspite otwiera rownoczesnie 3 portale w 3 roznych czesciach
pokoju (nigdy kolo siebie, portal: prawo, lewo, prosto od wejscia).
- niebieski:
I) Hits Netherspite: +1% damage.
II) Hits Player: Damage dealt is increased by 5%. Healing received
reduced by 1%. Damage taken by spells is increased by 8%.
- czerwony:
I) Hits Netherspite: Damage taken reduced by 1%.
II) Hits Player: Damage taken is reduced by 1%. Defense increased by
5. Health is modified - the first application gives +31,000 health,
with additional stacks decreasing this down to 1000 HP after 31
stacks.
- zielony:
I) Hits Netherspite: Heals for 4000 health.
II) Hits Player: Healing done is increased by 5%. Spell cost reduced
by 1%. Maximum mana reduced by 200.

B) faza banish

netherspite ma banish i zaczyna castowac breathy, najlepszym sposobem
unikniecie jest ucieczka w gore korytarza i schowanie sie za sciana
(bandaze, hsy, etc.)

Walka jest bardzo ciekawa (imho najciekawsza w calym Kara). Polega na
nieustannych zmianach na promieniu wydobywajacym sie z portali. Tank
wbiega do sali i ustawia Netherspite'a przodem do czerwonego portalu.
Portal wysyla czerwony promien, a tank go zabiera. Pare stackow na MT
i przesuwamy sie pozwalajac promieniowi uderzac Netherspite'a (2-3sec)
i znowu wchodzimy na linie promienia i tak w kolko przez cala faze
(pamietajcie 25-30 dotow, to jest max co mozecie przyjac). Po tej
fazie MT dostaje debuffa (90sec) i nie moze korzystac z czerwonego
promienia. Nastepuje faza banisha, gdzie wszyscy uciekaja poza zasieg
Netherspite'a i znow faza portali (2 tank przejmuje robote MT).
Na zielonym promieniu wymieniaja sie healerzy (u Nas shaman+priest).
Przy czym kazdy z nich stoi na promieniu jedna pelna faze.
Na niebieskim promieniu wymienia sie dps (pary: mage/lock i
spriest/rogue, asekuracja: hunter). Pierwszy range dps zajmuje zielony
portal (mage), jego zmiennik(warlock) staje na linni
portal-netherspite PRZED osoba, ktora aktualnie korzysta z promienia
(mage). Po okolo 20s mage odsuwa sie, a promien idzie dalej i trafia w
locka i on juz trzyma promien do konca 1 fazy.
Nastepuje faza banisha, wszyscy uciekaja, banish sie konczy i znow
wracamy do fazy portali (uwaga kolory portali moga ulec zmianie).
Wylaczeni z tej fazy sa: mt, 1 healer i mage/warlock, a robote robia
ot, 2 healer i spriest/rogue (asekuracja hunter).
I tak w kolko, az Netherspite
zginie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum Siewcy Wiatru Strona Główna  ~  Raidy

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach